Hover – dobry, ale nie niezniszczalny
Hover jest swoistą mieszanką japońskiej technologii, starej technologii. Jego zawieszenie pochodzi z Toyoty 4Runner (1989 rok), silnik z Mitsubishi Pajero (1991 rok), a stylistyka nadwozia i wnętrza została zaczerpnięta z Isuzu Axiona (1999 rok). Samochód miał swoją oficjalną europejską premierę w Paryżu w 2006 roku.
Samochód został poddany chińskim testom zderzeniowym przeprowadzanym przez lokalną organizację C-NCAP (Chinese New Car Assessment Programme). Według lokalnej punktacji Hover uzyskał w nich trzy gwiazdki. Warto przypomnieć, że parametry tych testów nie są identyczne jak w EuroNCAP, ale spełniają wymogi procedury homologacyjnej (norma ECE-R 94). W porównaniu do innych chińskich modeli, wyróżnia go seryjny ABS i cztery hamulce tarczowe. Maksymalnie mogą być montowane dwie poduszki powietrzne.
A poniżej galeria z ulicznego crash testu.
Wypadek wygląda groźnie na szczęście nikt nie ucierpiał.